Les Taronges
Vitamines :
Les taronges contenen la vitamina C o enantiòmer L de l'àcid ascòrbic , és un nutrient essencial per als mamífers . La presència d'aquesta vitamina és requerida per a un cert nombre de reaccions metabòliques en tots els animals i plantes i és creada internament per gairebé tots els organismes , sent els humans una notable excepció .
La seva deficiència causa escorbut en humans , d'aquí el nom de ascòrbic que se li dóna a l'àcid . És també àmpliament usat com a additiu alimentari . El farmacòfor de la vitamina C és el ió ascorbat . En organismes vius , l' ascorbat és un antioxidant , ja que protegeix el cos contra l'oxidació , i és un cofactor en diverses reaccions enzimàtiques vitals .
Els usos i requeriments diaris d'aquesta vitamina són origen d'un debat . Les persones que consumeixen dietes riques en àcid ascòrbic de fonts naturals , com fruites i vegetals són més saludables i tenen menor mortalitat i menor nombre de malalties cròniques .
No obstant això , un recent metanàlisi de 68 experiments fiables en què es va utilitzar la suplementació amb vitamina C , i que involucra 232,606 individus , van concloure que el consum addicional d'ascorbat a través de suplements pot no resultar beneficiós com es pensava .
http://es.wikipedia.org/wiki/Vitamina_C
Prodiedades :
 
Propietats alimentàries de les taronges .
Ajuda per dormir i sentir-nos més feliços.
Una ajuda per augmentar l'orgasme .
Un aliment molt ric en vitamina C.
 
Les taronges han estat des de fa temps reconegudes com un fruit molt interessant pel seu contingut en vitamina C. Una taronja mitjana d'uns 128 gr . conté 58,6 mg de vitamina C , el que representa el 65 . 2% de la dosi diària de 90 mg recomanada per a un adult . El consum habitual de taronges garanteix que les nostres necessitats diàries de vitamina C es troben pràcticament satisfetes .
Són àmpliament conegudes les propietats d'aquesta vitamina . Especialment , a l'hivern , quan els tarongers es troben en plena producció el consum d'aquest fruit ens garanteix uns refredats menys forts i de menor durada. Encara que la vitamina C , al contrari del que es pensava fins fa poc, no impedeix que agafem constipats si que enforteix l'organisme perquè els símptomes siguin menors i fa que estiguem menys temps malalts .
La taronja , un aliment rejovenidor
No hem d'oblidar tampoc la importància que té aquesta vitamina com antioxidant en la prevenció de nombroses malalties degeneratives com la pèrdua de visió , l'aparició de cataractes , la hipertensió o la sordesa . Les taronges no constitueixen l'elixir per a l'eterna joventut però , sens dubte , la presència de molta vitamina C , juntament amb altres antioxidants , com el seu elevat contingut en vitamina A en forma de betacarotens i la luteïna , la converteixen en un aliment ideal per protegir l'organisme de moltes malalties degeneratives .
Les taronges , juntament amb les llimones o aranges, s'han utilitzat àmpliament en les dietes de rejoveniment . A més el seu elevat contingut en vitamina C i altres components antioxidants , aquests fruits són molt alcalins , pel que ajuden a depurar les toxines del torrent sanguini , eliminen l'àcid úric i fluidifiquen la sang .
Dieta de la cura de la taronja

S'utilitza per mineralitzar l'organisme , eliminar toxines i depurar la sang . Aquesta dieta es realitza com la dieta de la llimona i té propietats similars si bé és més tolerada per alguns persones amb estómacs sensibles .
Consisteix a prendre el suc d'una taronja diluït en aigua . Augmentar progressivament la dosi , afegint una taronja diària fins a arribar a 11 o 12 . Invertir el procés fins a arribar de nou a una taronja diària .
Menjar abundants taronges després de passar una malaltia és una bona manera d'afavorir la recuperació . Els estudiants haurien d'introduir aquest fruit en la seva dieta com aliment que produeix energia i que els ajuda a concentrar-se més en els seus estudis oferint un millor rendiment escolar .
Es creu que la taronja també ajuda a millorar les relacions sexuals de la parella a l'afavorir l'augment de la libido . La veritat és que la vitamina C sembla tenir un efecte positiu sobre totes les glàndules de l'organisme .
 
La taronja protegeix contra el càncer .
 
Les taronges són riques en bioflavonoides que posseeixen reconegudes propietats anticanceroses . Entre ells un dels més interessants és la hesperidina . La taronja és el fruit que conté una proporció més elevada de hesperidina després de la llimona . Aquest component , per les seves propietats protectores dels capil · lars , resulta útil per al tractament de les varius , o hemorroides . A més s'ha vist que pot inhibir el creixement de certs tipus de cèl · lules canceroses com les de mama o les de boca . Altres bioflavonoide que mereix ser esmentat i del qual la taronja és l'aliment que més conté és la naringenina . Les seves propietats són similars a la hesperidina .
Aquests principis i altres , com el també flavonoide rutina , es troben al epicarpo de la taronja , és a dir en la capa blanquinosa que es troba entre la pell i la carn . És interessant , doncs , esprémer les taronges i beure el líquid on es troben aquests components . Les persones que no desitgin beure suc de taronja han de saber que , a més dels flavonoides , aquest fruit conté altres principis als quals també se'ls han atribuït propietats similars i la majoria d'ells es troben a la polpa , com el limonè , que proporciona a aquests fruits la seva característica olor ,
Vitamina C , fibra , limonè , pectina o aminoàcids com la serina o l'alanina són compostos anticancerosos reconeguts que es poden adquirir menjant aquestes fruites . El consum d'aquesta fruita es recomana com a prevenció del tractament del càncer de còlon , però podrien ser útils en la prevenció del càncer de mama .
 
Les taronges són bones per a la circulació
 
Les taronges protegeixen el organismes contra les malalties cardiovasculars . La raó d'aquesta propietat es troba tant en la seva capacitat per disminuir la pressió arterial com en el seu poder per a impedir la formació de trombes en les artèries que serien responsables de nombrosos accidents vasculars . Menjar taronges ajuda a millorar la circulació i protegeix contra l'infart .
S'ha comentat la capacitat per reduir el colesterol de baixa densitat ( LDL ) , responsable de la mala circulació i un dels factors determinants en l'aparició de malalties vasculars . Encara que la hesperidina és capaç de reduir els nivells de " colesterol dolent" , sembla ser que les funcions protectors de l'aparell circulatori es deurien més a les propietats antiagregants de la taronja (capacitat per fer la sang més fluida al impedir l'aparició de trombes ) que a les seves propietats anti-colesterol .
 
Les taronges protegeixen els fetus de les dones embarassades .
 
Les taronges contenen àcid fòlic ( vitamina B9 ) necessari per al bon funcionament cel · lular així com el bon estat del cor i del sistema nerviós . Les dones embarassades haurien de menjar taronges , ja que aquesta vitamina protegeix als seus fetus contra la malaltia de l'espina bífida , una malformació congènita produïda pel creixement incorrecte del nen .
Aquest component és necessari per a no desenvolupar l'anèmia megaloblàstica , un tipus d'anèmia que es produeix per falta d'aquest component , per combatre la depressió o per evitar les canes prematures .
 
Una fruita rica en minerals
 
Les taronges contenen bastant calci , necessari per a la formació dels ossos i de les dents , i potasi, un mineral que resulta necessari per a l'equilibri dels líquids en l'organisme . És la seva riquesa en potassi , juntament amb el seu alt contingut en aigua i el seu baix nivell en sodi el que converteix a aquesta fruita en un aliment molt adequat en les dietes per aprimar . Les taronges tenen poques calories , resulten molt diurètiques i ajuden a eliminar líquids de l'organisme , pel que són molt adequades per al tractament de l'obesitat i la retenció de líquids .
A més de calci i potassi , les taronges contenen fòsfor, l'equilibri amb el calci és fonamental per a una bona salut cel · lular . La manca d'aquest element pot conduir a debilitat general , debilitat òssia o muscular , problemes de dents , falta d'interès o anorèxia . La seva riquesa en magnesi és elevada, una cosa molt útil per a la salut del cor o el bon desenvolupament dels músculs . La seva deficiència podria produir problemes d'immunitat . El seu contingut en sofre garanteix , amb l'ajuda de l'àcid fòlic , una bona salut de les ungles i del cabell .
Informació nutricional :
Composició de les taronges per cada 100 gr .
Aigua 86,34 g
Energia 49 kcal
Greix 0,30 g
Proteïna 1, 04 g
hidrats de carboni 11,89 , g
Fibra 2,5 g
Potassi 179 mg
Fòsfor 17 mg
ferro 0 , 09 mg
Sodi 0 mg
Magnesi 10 mg
Calci 40 mg
Fòsfor 17 mg
Coure 0 , 037 mg
Cinc 0 , 06 mg
Manganès 0 , 025 mcg
Vitamina C 48,5 mg
Vitamina A 230 UI
Vitamina B1 ( Tiamina ) 0,087 mg
Vitamina B2 ( Riboflavina ) 0 , 040 mg
Vitamina B3 ( Niacina ) 0 , 27 mg
Vitamina B6 ( Piridoxina ) 0 , 063 mg
Vitamina E 0 mg
Àcid fòlic 39 mcg
 
http://www.botanical-online.com/naranjaspropiedadesalimentarias.htm
 
Taronges : com aprofitar els seus beneficis
Els sucres en el suc de taronja s'absorbeixen més ràpid que en la fruita fresca , però aquest suposa un fàcil i agradable consum .
Les taronges , amb alt contingut en vitamina C , proporcionen a l' organisme una notable immunitat contra els virus i els patògens que aguaiten durant l'hivern . D'aquí la importància d'afegir aquest aliment en la dieta diària durant els mesos més freds de l'any . A més de vitamines , les taronges contenen sals minerals i tenen un gran poder antioxidant i substàncies .
Segons el tipus de consum a què estiguin destinades , hi ha diferents varietats de taronges : de suc , per a consum directe , caramel · litzar o concentrar en sucs envasats . En la majoria dels casos , la taronja és un dels cítrics més utilitzats pels consumidors per ingerir en forma de suc natural , gràcies a la promoció de les qualitats beneficioses que comporta per a la salut . La seva aportació de calories és ínfim ( unes 70 calories per cada peça de fruita ) , encara que aquesta quantitat varia segons la mida. La taronja pot consumir com refrigeri entre hores , com a postres , en amanides o d'acompanyant en plats de formatges . A més , la polpa també s'utilitza en salses , batuts o en l'elaboració de bescuits . En definitiva , és un aliment molt emprat , amb propietats beneficioses per a l'organisme i que no engreixa .
Taronges en suc o en peça
El consum de suc de taronja natural ha adquirit molta popularitat entre la població de tot el món . Passa el mateix amb els sucs de fruites concentrats que , per la seva fàcil i ràpida preparació , només cal servir- per consumir . Respecte al valor nutricional dels dos sucs , el natural i el concentrat , sempre és més nutritiu el suc acabat d'esprémer . Els concentrats passen per diferents processos tecnològics que debiliten les propietats nutricionals de la fruita fresca . Consumir taronges senceres o en suc assegura la dosi de vitamina C que l'organisme necessita . No obstant això , hi ha algunes diferències entre una modalitat i una altra .
L'aportació de fibra al suc és de 1,5 grams , mentre que a la peça sencera ascendeix a 2,5 grams .
En primer lloc , la concentració de fibra és diferent . Atès que aquesta es localitza en la pell i en la polpa de la taronja , i la pell no es consumeix , l'aportació de fibra recau en la seva polpa . Per aquest motiu, els sucs de taronja no tenen fibra , en comparació amb la peça sencera , ja que en la majoria dels casos es rebutja la polpa . Es calcula que l'aportació de fibra en suc és de 1,5 grams , mentre que a la peça sencera ascendeix a 2,5 grams . La pell blanca que recobreix el fruit és la part més fibrosa , pel que si es consumeix sencera, s'ha de pelar la taronja amb compte i no retirar aquesta capa superficial . El poder saciant de la taronja també varia segons es consuma sencera o en suc . És un factor relacionat amb l'aportació de fibra , ja que aquesta exerceix un paper saciant . Per tant , sadolla més prendre la peça sencera que en suc .
El mateix passa amb l'absorció de sucres . La fibra ajuda a fer més lenta l' absorció de sucres , amb la qual cosa s'eviten pics d'insulina i les ganes de menjar a les poques hores . Per tant , els sucres en el suc de taronja s'absorbeixen més ràpid que en la fruita fresca sencera . No obstant això, res ha d'envejar el suc a la peça sencera . El seu ràpid , fàcil i agradable consum fan d'aquesta modalitat un aliment excel · lent per començar el dia .
Esprémer i consumir
El gran poder natural de la taronja és la seva capacitat antioxidant , és a dir , evita els danys causats per l'oxidació i , d'aquesta manera, ajuda a prevenir una gran quantitat de malalties i enfortir el sistema immunitari . En concret , les vitamines C i E i els carotenoides són els principals antioxidants . A això se li afegeixen recents estudis que confirmen la detecció d'altres compostos , com els fenòlics , amb efectes positius per a l'organisme .
Destaca la gran inestabilitat de la vitamina C, ja que es degrada de forma molt ràpida per l'efecte de l'aire o la llum . Per aquest motiu , cal el consum del suc de taronja acabat d'esprémer , ja que no es dóna temps a les vitamines perquè perdin les seves propietats i es mantenen intactes . Si es conserva el suc a la nevera , es pot retardar la pèrdua del seu poder antioxidant , encara que es calcula que , com a molt , els sucs guarden les seves propietats durant 30 minuts en refrigeració . Més enllà d'aquest temps , les perden de forma considerable .
MÉS DADES DE LA TARONJA
Es cull a la tardor i hivern , encara que a dia d'avui es poden adquirir taronges durant tot l'any.
A més de les seves propietats antioxidants , té funcions diürètiques , preventives , curatives i antiraquítiques .
És rica en vitamina C, a més de vitamines A , B1 , B9 i B2 , així com potassi , calci i fòsfor .
Estimula el sistema nerviós , és eficaç contra migranyes , insomni o enrampades .
Les taronges madures són de més fàcil digestió , ja que la major part de la seva àcid s'ha transformat en sucre .
És laxant pel seu contingut en fibra .
Representa un aliment rejovenidor , causa del seu poder antioxidant .
El seu contingut en àcid fòlic ( B9 ) ajuda al desenvolupament del fetus en dones embarassades .
http://www.consumer.es/web/es/alimentacion/aprender_a_comer_bien/curiosidades/2011/12/15/205505.php
 
Mel de Taronger

Vitamines :
La composició de la mel de flor del taronger : posseeix un 75% de glúcids ( fructosa , glucosa , dextrina ,
sacarosa ) , un 20 % d'aigua , aminoàcids essencials , àcids orgànics , sals minerals i oligoelements ( potassi , sodi , calci , magnesi , ferro , fòsfor , sofre , clor ) , vitamines de tota mena excepte la vitamina A , alguns enzims
digestius , substàncies antibiòtiques i pol · len .
 
Característiques de la mel de flor del taronger
És la mel que produeixen les abelles a la zona del llevant
espanyol quan liben les flors de taronger , és a dir les flors dels cítrics ,
principalment el llimoner i el taronger . Posseeix una elevada quantitat de sucres
que cristal · litzen atorgant-li a aquest producte una gran densitat . Per aquest motiu
la mel de flor del taronger sol tenir una textura molt sòlida .
La mel de taronger es conserva molt bé sense cap producte
afegit o tècnica de conservació . Donada la seva duresa , i especialment en ambients
frescos és molt compacta i resulta molt difícil d'aplicar . Si volem modificar
seva textura per fer-la més líquida podem escalfar-la al bany maria , sense que
la temperatura de l' aigua arribi als 40 º C. Quan es fa més líquida , adquireix
un color groc .
En general , es tracta d'una mel molt natural , cremosa , dolça
i de bona olor ( olor de aroma de flors de taronger )
  
Propietats de la mel de flor del taronger
La Universitat de València ( Espanya) ha estudiat a
profunditat les característiques d'aquest tipus de mel . A més de totes les
propietats atorgades a la mel en general , s'ha comprovat que la mel de
tarongina és especialment sedant i relaxant . Les propietats específiques de
aquesta mel li vénen atorgades per les pròpies propietats de la flor del taronger
a partir de la qual les abelles elaboren aquesta mel .
La mel de taronger es recomana especialment per tractar
les següents anomalies corporals : insomni , ansietat , nerviosisme , etc .
Es recomana comprar sense pasteuritzar , atès que el procés
de pasteurització disminueix les propietats de la mateixa .
Aquesta mel es pot afegir a la llet o iogurt abans d'anar a
dormir , garantint un somni més profund i reparador .
venda Mel de Taronger | Mel de Taronger | Comprar Mel de Taronger


NaranjasTradicionales
calle sant antoni 28 Corbera, Valencia 46612